Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken met huishoudchemicaliën. Uit onderzoek blijkt dat ouders van jonge kinderen nog te vaak de risico's onderschatten.
Daarom startte VeiligheidNL - in samenwerking met Lemz - een gericht onderzoek. Met eye tracking en health patches werd aan jonge kinderen gevraagd waar ze voor zouden kiezen: een fles felgekleurde huishoudchemicaliën of een stuk speelgoed?
Op de campagnesite kunnen ouders zelf ontdekken waar zijn of haar kind voor zou kiezen. Daarnaast moet de campagne mensen gericht activeren via PR, een online film, online advertising, posters en folders bij consultatiebureaus.
De campagnefilm is vanaf 7 oktober te zien.
Credits
Opdrachtgever: VeiligheidNL & Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)
Bureau: Lemz
Onderzoeksbureau: Braingineers
Film en geluid: Filmgasten
Audio Post: M-ost
3-D illustratie: Colorbleed
Technische productiepartij: Thispagecannotbefound
Mediabureau: Stroom