Azië is een groeimarkt voor whisky. Hoewel het nu even wat minder gaat wat betreft China, is het voor Johnnie Walker nog steeds een belangrijk afzetgebied.
Zeker de wat meer vermogende Chinezen zijn een doelgroep voor merkeigenaar Diageo.
Vandaar dat het nu een samenwerking is aangegaan met de Zwitserse horlogemaker Hublot.
Om precies te zijn, het is een samenwerking tussen Hublot en het nieuwe ‘Johnnie Walker House’ in Peking.
Er zijn drie locaties buiten Schotland (twee in China, een in Zuid-Korea) die die naam dragen: het is een soort bar, dat als 'ambassade' van de whiskycultuur fungeert.
Het is de eerste keer dat de merken samenwerken.
De naam van het horloge is een mond vol: Big Bang Aero Johnnie Walker House Limited Edition.
Het horloge (er zijn slechts 25 exemplaren) is alleen voor de Chinese markt bestemd.
Het zwarte keramiek moet associaties oproepen met de rokerige smaak van whisky, de horlogeband en het koper moet doen denken aan de koperen ketels die gebruikt worden in het distillatieproces.
Het John Walker & Sons-logo is op de voorkant van het horloge te zien, het gezicht van John Walker, oprichter van het merk, staat op de achterkant van de behuizing.
Loic Biver, general manager Loic Biver, general manager van Hublot Greater China: ‘De waardering van de tijd en de appreciatie van whisky hebben veel gemeen. Beide streven uitstekende kwaliteit en de kunst van het genieten van het leven van de elite na.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!