Daarmee haalt het Amsterdamse bureau met Zuid-Afrikaanse roots, een 'extra schakel uit de reclameketen', wat moet leiden tot meer efficiëntie.
De eerste producties voor Fietsenwinkel.nl en Red Band zijn inmiddels al door Joe Public Shoot gerealiseerd.
Veranderende budgetten
‘Veranderende budgetten staan het niet meer toe om als reclamebureau per definitie naar een productiemaatschappij te stappen’, stelt Antoine Houtsma, eigenaar en creatief directeur van Joe Public. ‘Wij zijn goed in het bedenken van spraakmakende en entertainende filmpjes, dus is het in ons belang dat we die ideeën ook ten uitvoer kunnen blijven brengen.’
Geen gedwongen winkelnering
De introductie van Joe Public Shoot moet zorgen dat zo veel mogelijk budget in het eindproduct kan worden geïnvesteerd. Om die reden hanteerde Joe Public zelf al geen mark-ups op filmproducties en produceerde en regisseerde het al steeds vaker tv-commercials, virals en andere videocontent. Daarbij zal Joe Public Shoot op productioneel vlak een samenwerking aangaan met Lukkien in Ede.
Jolies van Rijn, client service director bij Joe Public, benadrukt dat er geen sprake is van gedwongen winkelnering, maar dat Joe Public Shoot een extra service is richting klanten. 'Indien budget het toelaat of het script het vereist, zullen we nog steeds met externe productiemaatschappijen samenwerken.'
Oud introduceert nieuw
Het nieuwe label wordt geïntroduceerd met een geinige video, waarin Houtsma en Bart Oostindie reclameveteraan Hans van Rijs uit het bejaardenhuis bevrijdden om de nieuwe Red Band-commercial te kunnen regisseren.
De video is vanaf vandaag online te bekijken:
Meer informatie over Joe Public Shoot is te vinden op de site.