Internetzuil in boekhandel Libris & Blz.

Boekhandelketens Libris en Blz. gaan internetzuilen in de winkels plaatsen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ketens hopen daarmee voor klanten een extra service te bieden: de expertise en advies van de lokale boekhandel, met een ‘snelle, gratis service en het brede assortiment’ van de webwinkel.
Libris Blz. start met een pilot in vijf vestigingen en zal tijdens de pilotperiode de zuil ook in andere boekhandels plaatsen.

‘De internetzuil past binnen de multichannelstrategie, zegt Caroline Damwijk, directeur van Libris Blz. ‘Drie verkoopkanalen zijn voor ons van belang: de fysieke winkel waar klanten advies krijgen van ervaren, passievolle ondernemers, de webwinkel en de eBook-tak. De internetzuil verbindt deze kanalen.’

Met het plaatsen van de internetzuilen vergroten de boekhandels het assortiment van gemiddeld tienduizend boeken naar honderdduizend boeken. De bezoekers van de boekhandel hebben hierdoor meer keuze in het assortiment en kunnen direct betalen met de pinpas. En is de bestelling geplaatst, dan wordt het boek een dag later thuisbezorgd.

De internetzuil en webshop zijn ontwikkeld door Clicks in Bricks.

Een internetzuil in een fysieke winkel vereist andere functionaliteiten, zo zal er worden afgerekend met een pinpas in plaats van online met bijvoorbeeld iDEAL. Daarnaast zijn er specifieke apps en software nodig om de webshop voor de fysieke winkel mogelijk te maken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie