Internal Branding werkt, dat wordt wel bewezen door het aantal organisaties dat zich nu definitief op het onderwerp stort. Hiermee bedoel ik niet alleen adviseurs maar ook ondernemingen die begrijpen dat voor hun succes Internal Branding onontbeerlijk is.
Dat Internal Branding werkt is volstrekt logisch. Iedereen weet toch dat geïnspireerde medewerkers meer opleveren dan ongeïnspireerde, dat alle neuzen dezelfde kant op beter werkt dan ieder zijn eigen weg, dat het waarmaken van de belofte belangrijker is dan het roepen van de belofte. In de praktijk heb ik mogen ervaren dat dit ook echt waar is, niet alleen op het merkgemotiveerde medewerkers en loyale klanten, maar ook echte business waar de resultaten uitspuiten.
Maar toch duikt af en toe de vraag weer op: ‘is Internal Branding nu wel beproeft, zijn de effecten op een deugdelijke manier bewezen?’ Om deze vraag definitief van ons af te schudden wil het NIMA Internal Branding expertplatform (sorry zo heet dit tegenwoordig) alle bewijzen verzamelen. De meest overtuigende, maar natuurlijk ook opzienbarende zullen wij presenteren op onze voorjaarsbijeenkomst in 2010. Tevens zullen we alle bewijzen verzamelen in een dun (of misschien wel hééél dik) boekje met als titel: ‘Het overtuigende en merkwaardige bewijs van Internal Branding’.
Reageer dus! Mail de NIMA Internal Branding expertplatform via: http://www.nima.nl/GroeperingDetail.aspx?id=12
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!