Initiative zet Google Preferred in voor Plus Retail

Het mediabureau heeft daarmee een primeur in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Google Preferred programma werd onlangs in de Verenigde Staten geïntroduceerd. Initiative gaat het nu voor klant Plus Retail inzetten in Nederland en is daarmee het eerste mediabureau. Pas in januari wordt Google Preferred in Nederland verder in de markt gezet.

Google Preferred biedt adverteerders de mogelijkheid om naast de reguliere targeting (geslacht en leeftijd) in te kopen binnen de top 5 procent meest engaging kanalen binnen YouTube. 

Doordat adverteerders met Google Preferred de keus hebben uit de publieksfavorieten, bereiken campagnes een meer betrokken publiek. Dat heeft een positieve uitwerking op de waardering en herkenning van de commercial, aldus Initiative. &;De eerste campagnes laten een significant hogere merkbekendheid en reclameherinnering zien ten opzichte van &;normaal&; ingekochte campagnes.&;

Online video is inmiddels een vast onderdeel van de mediamix van Plus geworden, naast tv. Plus wil online video inzetten voor de PlusBricks spaaractie, waarbij klanten hun eigen supermarkt kunnen bouwen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie