Yourscene.nl is bekend van onder meer Partyscene.nl, Girlscene.nl, Fashionscene.nl, Celebscene.nl, Moviescene.nl en special concepts als Paarsmagazine.nl (voor KPN/Hi). Het platform heeft een sterke positie opgebouwd in de doelgroep 13-34 jaar en blijft zich richten op jongeren en vrouwen in deze leeftijdscategorie met een sterke interesse in lifestyle, entertainment en fashion.
Ilse media nam in 2006 een belang in Yourscene, maar heeft inmiddels de bakens verzet. Ilse Media gaat het zich primair richten op de volwassen internetgebruiker en is bezig om zich te ontdoen van verschillende jongerenlabels, waarbij ook NewRulez overgaat naar Yourscene. De huidige Yourscene-directeur Georgios Petropoulos blijft algemeen directeur. Naast hem is Jorrit Kuipers benoemd tot commercieel directeur. Kuipers was voorheen zes jaar lang commercieel directeur bij ID&T en drie jaar managing director bij Golden Bytes.
Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: 'Het afgelopen jaar hebben we bij ilse media focus aangebracht. We bereiken reeds 80% van alle mensen die internetten in Nederland. Yourscene is heel goed in jongeren. En jongeren goed bedienen is een specialisme. Daarom is deze doelgroep bij Yourscene ook in goede handen. Deze stap is erg goed voor zowel ilse media, als voor Yourscene.'
Voor het komende jaar worden naast Yourscene.nl onder andere Ticketscene.nl, Travelscene.nl en Shopscene.nl gelanceerd. Voor 2010 staan een dagelijks tv-format, de Yourscene loyalitycard en Yourscene events gepland.
Voor Yourscene is in samenwerking met Adfab, een nieuwe online verkooporganisatie opgezet onder de naam Fabmedia. Deze opereert met een eigen verkoopteam en vertegenwoordigt een portfolio van websites gericht op jongeren en vrouwen, waaronder Yourscene titels en sites van derden. Het totale portfolio van Fabmedia bereikt ruim 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!