ICQ bouwt online tv-communities

ICQ, onderdeel van AOL (America Online) en eind jaren negentig marktleider op het gebied van instant messaging, lijkt terug te komen van weggeweest. Vandaag heeft het bedrijf de lancering bekendgemaakt van ICQ Active Viewing, een nieuw platform voor persoonlijke communicatie en amusement. ICQ noemt dit 'communitainment'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ICQ Active Viewing is bestemd voor tv-omroepen, kabel- en satelliet tv-kanalen en IPTV-exploitanten. Deze bedrijven kunnen hiermee communities bouwen waarbinnen zij hun content zoals video's, promotiemateriaal en trailers, amusement en nieuws direct af kunnen zetten bij hun doelgroep. Om deze doelgroep, die vooral uit jongeren zal bestaan, te kunnen bereiken wordt gebruik gemaakt van vast en mobiel internet, GSM en tv. ProSiebenSat1 Media AG is ICQ's launching customer in Europa.

Hiermee lijkt ICQ zich niet meer rechtstreeks op de consument te richten maar op de zakelijke markt. In het verleden werd ICQ weggevaagd door Microsofts MSN Messenger, tegenwoordig Windows Live Messenger geheten, nu eens zien hoe deze strategie uitpakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie