Het halve land heeft natuurlijk die mail van Raymond Spanjar van Hyves gekregen, maar voor die andere helft en die marketeers die nog geen Hyves-profiel hebben, toch een paar opmerkelijke dingen uit zijn nieuwjaarsboodschap.
Spanjar schrijft dat iedereen verwachtte dat de groei zou afvlakken, maar de pageviews en Nederlandse leden van Hyves verdubbelden naar 5 miljard en respectievelijk 7 miljoen.
8 miljoen Nederlanders bezoeken Hyves nu maandelijks.
Het Hyves-team bestaat inmiddels uit 100 man, wat toch wel erg veel is.
Hij schrijft ook over wat er mis ging: er waren nog te veel storingen.
Het eerste kwartaal zal het tech team zich daarom voornamelijk richten op het verbeteren van de snelheid en stabiliteit, meldt Spanjar.
Ook hebben ze Hyves minder snel uitgebreid dan ze wilden. Het programma voor mobiele telefoons wordt bijvoorbeeld pas deze maand gelanceerd in plaats van in 2008.
Spanjar: 'Het blijkt een lastige klus om tegelijkertijd bestaande functies te verbeteren, de enorme groei te faciliteren en nieuwe toevoegingen te bouwen. Dankzij de uitbreiding van het team en de nieuwe partners zal dit in 2009 sneller gaan.'
'Ook hadden we het geld van Joop van den Ende liever niet alleen bij Icesave gezet, maar dat is achteraf praten.'
2009 wordt, volgens hem, het jaar van het mobiel hyven.
Het design wordt in het eerste kwartaal ook strakker en vernieuwd. De "less is more" benadering zal veel opschonen, foto´s navigeren wordt makkelijker en pimpen uitgebreid, meldt Spanjar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!