De meeste mensen kennen Humanitas wel, maar bijna niemand weet echt wat deze vereniging doet.
Toch zijn er in Amsterdam ruim 300 vrijwilligers aan het werk voor stadsgenoten die een moeilijke periode in hun leven doormaken.
Het kan gaan om steun bij rouwverwerking, het doorbreken van eenzaamheid, een nieuwe start na detentie, het op orde brengen van de administratie of bijvoorbeeld hulp bij de opvoeding.
Allemaal heel concreet, heel direct en letterlijk om de hoek. Maar die kleinschaligheid maakt het werk van Humanitas ook vrijwel onzichtbaar.
Een campagne van C-Roots moet daar verandering in brengen, door te laten zien waar en hoe Humanitas verweven is met het dagelijks leven in de stad. Opvallend is de wisselwerking tussen de boodschap en de openbare ruimte. Niet alleen het medium is ‘part of the message’; de locatie is dat ook.
De nadruk ligt daarbij op het sámen aanpakken van een probleem op basis van gelijkwaardigheid.
Credits
Strategie: René van Hulst, C-Roots
Creatie: Jeroen de Ruijter en Bart-Jan Horree, C-Roots
Opdrachtgever: Nathanya van Lith, Humanitas Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!