Al bijna 50 jaar zit Kees Koenders in het transport- en verhuisbedrijf dat zijn vader in 1944 oprichtte. Door de jaren heen heeft hij de tijden en de zaken zien veranderen.
Hij en zijn vader vertellen er over in de mini-documentaire die Ogilvy & Mather over hem maakte.
In de film zegt Kees onder meer: 'Als je niet verandert blijf je stilstaan, en als je stilstaat schiet je niet op'.
Deze Cruyffiaanse wijsheid is het idee achter de campagne van KPN: 'Zaken veranderen. Maar hoe zouden zaken veranderen wanneer je optimaal gebruik maakt van 4G?'
Op de site worden verschillende suggesties gedaan, waarmee KPN alle MKB-ondernemers in Nederland wil inspireren om na te denken over de toekomst van hun bedrijf en de rol die 4G van KPN daarin kan spelen.
De campagne wordt aangejaagd via eDM, bannering en social.
Dit is de bijbehorende animatiefilm:
Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
CCO: Darre van Dijk
Creative Director: Henk Nieuwenhuis
Concept: Jesse Ridder & Jurriaan van Bokhoven
Video: Juriaan van Berkel, Mees Ubachs, Lars Hidding, Colin Tossijn
Strategie: Johan Karper
Account: Esther de Kok
Sound: Post Office
Klant: Jan Jaap Loef, Marc Haseth