Hema groeit mondjesmaat in het buitenland en in Nederland zijn er de laatste jaren vooral veel kleinere winkels bijgekomen, schrijft het FD. Volgens de krant zijn speciaalzaken de nieuwe troef van het bedrijf. Directeur Ronald van Zetten zegt dat Hema in Nederland nog lang niet is uitgegroeid. Hij is niet bang voor verwarring onder consumenten door de versplintering van de formule.
Update: woordvoerder Judy op het Veld van Hema legt desgevraagd uit dat de genoemde speciaalzaken betrekking hebben op de voormalige vestigingen van Fotoshop op de Amsterdamse Kalverstraat en in Haarlem. Hierin zijn tegenwoordig winkels gevestigd die cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten verkopen. 'Reden hiervoor is dat steeds minder mensen foto's laten ontwikkelen in fotozaken', zegt Op het Veld. 'Daarom hebben we twee van onze drie Fotoshops vervangen door winkels die zijn gericht op uiterlijke verzorging. Veel consumenten geven de voorkeur aan het kopen van cosmetica in een wat we noemen een inspirerende omgeving in plaats van een warenhuis. Overigens blijven we deze producten ook gewoon verkopen bij onze reguliere vestigingen.'
Er zijn geen concrete plannen voor verdere uitbreiding van het aantal cosmeticaspeciaalzaken, al sluit Hema niet uit dat dit in de toekomst wel gebeurt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!