XXS, sinds anderhalf jaar het uitvoerende bureau voor alle communicatie van Hema, gaat de competitie aan met Kokoro Amsterdam.
Kokoro Amsterdam-partner Frieda Ulsamer de Waard werkte 13 jaar voor Hema bij Doom & Dickson, het bureau dat zij afgelopen voorjaar als managing director verliet om per 1 juni csd en partner bij Kokoro Amsterdam te worden. Veel Hema-campagnes van het inmiddels ter ziele gegane Doom & Dickson werden in die 13 jaar bekroond.
Toen Hema in het voorjaar van 2014 afscheid nam van Doom & Dickson, Jump! en andere toeleveranciers, zei Ulsamer de Waard tegen Adformatie: 'We hebben 13 jaar met veel trots en plezier voor Hema gewerkt en Hema op de kaart gezet qua communicatie, samen met René Repko en andere partijen, waaronder KoeweidenPostma dat samen moet ons in 2007 de huidige visual identity heeft ontwikkeld. We kijken terug op een fijne samenwerking en zijn nog aan het werk voor Hema.'
Hema zoekt een bureau dat een geïntegreerd communicatieconcept kan ontwikkelen voor zowel above als below the line, waarbij het niet is gezegd dat dit per sé ondergebracht moet worden binnen één bureau. Dat zei Arnold Drijver, Hoofd Corporatie Communicatie van Hema, begin deze maand tegen Adformatie.
Naar verwachting is de pitch, die begeleid wordt door Peter van Leeuwen en waarbij Adriana Hoppenbrouwer als de nieuwe marketingdirecteur van Hema nauw betrokken is, eind oktober afgerond.