Gouden toekomst voor ex-Sanoma-titels

Dat hoopt iedereen in uitgeefland. Althans, ik hoop dat iedereen dat hoopt. Negentien tijdschriftmerken van Sanoma hebben een nieuwe eigenaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sanoma, de zoekende mediareus uit Scandinavië, heeft een nieuw huis gevonden voor negentien titels, stelde Henk Scheenstra vanochtend. Een nieuw baasje. Heel fijn voor de mensen die er werken. En ook fijn voor de mediaconsumenten die wel iets hebben met Knippie, Home and Garden en de andere merken.

Wat zou het mooi zijn als het de nieuwe eigenaren lukt om deze mediamerken te laten bloeien. Sanoma had er al jaren geen zin meer in. Kleinere titels, gemiddeld met twee miljoen euro omzet per jaar, zijn niet interessant genoeg. Maar voor kleinere uitgevers is die omvang wel degelijk interessant. Zeker als ze in een niche zitten waar ze koning zijn.

Nederland herbergt honderden titels met tussen één en twee miljoen euro omzet. Iedere mediaprofessional is benieuwd hoe deze ex-Sanoma-titels gaan worden uitgebouwd. De omzet komt vaak uit de printproducten, de online posities zijn aardig, maar zelden ijzersterk. Waar gaat de nieuwe eigenaar op inzetten?

Wat zou het fijn zijn als de nieuwe eigenaren ons (collega’s, mediawatchers) per maand een update zouden geven van de voortgang. Zou dat geregeld kunnen worden? Een soort Open Media-Universiteit.

Ik voorspel een gouden toekomst voor Knippie en de rest.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie