Gouden Euro Effie voor Draftfcb en PACCAR Parts

Draftfcb en PACCAR Parts hebben gisteravond op het Euro Effie Awards Gala in Brussel de gouden Euro Effie gewonnen in de categorie ‘Best demonstration of integrated effectiveness’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het winnende multi-channel programma van PACCAR Parts is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Draftfcb. Het programma heet Market to the MAX en biedt ondersteuning aan ruim 600 DAF-dealers in 15 Europese landen, specifiek gericht op de verkoop van truck en trailer onderdelen en accessoires. Market to the MAX integreert on- en offline CRM-activiteiten, een klantenkaart programma, Point Of Sale communicatie, narrowcasting en ook een incentiveprogramma voor de medewerkers bij de DAF-dealers.

De Effie-prijs wordt wereldwijd beschouwd als de hoogste bekroning voor effectieve marketingcommunicatie-campagnes. Uit het juryrapport: “Het Market to the MAX programma van DAF Trucks / PACCAR Parts is een uitstekend voorbeeld van marketing-innovatie. Door de combinatie van een geïnspireerde strategie, een sterke geïntegreerde aanpak en goede creatieve invulling is een succesvol programma ontstaan dat uniek is voor de Truck branche”.

De Euro Effies werden uitgereikt in de Albert Hall in Brussel. In de overige categorieën domineerden Duitse en Britse bureaus, die samen tien van de veertien uitgereikte Effies wonnen. Hieronder het overzicht met de winnaars. Waar mogelijk is naar campagnesites gelinkt.

Goud
Er waren vijf gouden Euro Effies te vergeven. De eerste ging naar de Britse Brooklyn Brothers voor de promotiecampagne ;Inspired by Iceland&;">'Inspired by Iceland'. Hiervoor ontvingen ze ook de belangrijkste prijs van de avond, de Grand Prix.
Goud ging ook naar Jung von Matt voor de ;I AM Nikon&;">'I AM Nikon'-campagne.
HEIMAT Berlin won met de Audi A1-launch, genaamd;The Next Big Audi&;"> 'The Next Big Audi'.
Rod Kommunikation kreeg goud voor de ;Slow Down, Take it Easy&;">'Slow Down, Take it Easy'-campagne voor SVV.
Draftfcb en PACCAR Parts wonnen dus goud voor .

Zilver
Grey London won een zilveren award voor de ;Aqua Light Swisssh">'Aqua Light Swisssh'-campagne voor Procter & Gamble.
SEK en Grey Oy wonnen een zilveren Euro Effie voor de Finnair-campagne ;Local Heroes&;">'Local Heroes'.

Brons
Zeven bronzen awards werden er uitgereikt. Saatchi & Saatchi scoorden met de Ariel;First Time&;"> 'First Time'-campagne voor Procter & Gamble.
Grey Worldwide GmbH kreeg brons voor Febrezes 'Washing the Unwashables', voor Procter & Gamble International Operations.
DB International en DDB Tribal Berlin haalden een bronzen Euro Effie op voor de relaunch-campagne van de Volkswagen Sharan, genaamd;Magic&;"> 'Magic'.
Jung von Matt en MEC kregen brons voor de Mercedes-Benz-campagne ;BlueEfficiency&;">'BlueEfficiency'.
HEIMAT Berlin won met een crossmedia-campagne voor Hornbach, ;The Infinite House&;">'The Infinite House'.
Kinograf zag zijn ;Kseniya Sobchak Crash&;">'Kseniya Sobchak Crash'-campagne voor Samsung/Evroset in de prijzen vallen.
Tot slot won G2 Germany een bronzen Euro Effie voor de ;Welcome to Our Life&;">'Welcome to Our Life'-campagne van Visit Scotland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie