De klanten van Publicis Groupe kunnen vanaf nu naar believen binnenlopen bij Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, Starcom Media Group, Zenith Optimedia, MSL Group en Publicis Healthcare Communications Group.
Ook komt er een universeel platform waarbij technologie, data en e-commerce activiteiten van verschillende partners kunnen worden gedeeld.
Hiertoe ging Publicis in september al een strategische samenwerking aan met Adobe rond het Always-On marketingplatform.
De nieuwe propositie maakt deel uit van een nieuw strategisch plan waarmee Publicis Groupe haar positie op het gebied van digitale media wil versterken. Die is onder druk komen te staan, reden waarom wordt gekeken naar een samenvoeging van de digitale bureaus Razorfisch, dat minder goed presteert, en Rosetta.
De communicatieholding investeerde 7,5 miljard dollar in digitale acquisities en wil dat 50 procent van de omzet van digitale activiteiten gaat komen.
Een belangrijk onderdeel van deze strategie wordt de acquisitie van Sapient. Sapient is het moederbedrijf van SapientNitro, met zevenduizend werknemers en vestigingen in 31 landen het grootste digitale bureau ter wereld. Publicis heeft hier 3,7 miljard dollar voor geboden.
Last but not least zei de in 2016 terugtredende topman Maurice Lévy vorige week bij de presentatie van het plan: ‘Als de klant zegt dat hij meer wil voor minder, dan kunnen we niet zeggen dat de klant dom is. Dan moeten we “okay” zeggen en onszelf organiseren. We moeten efficiënter worden en de klant helpen bij de transformatie van de business.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!