Gedane Zaken: Epidemie, True & Happy Cactus [Week 12]

Welke bureaus en adverteerders deden de afgelopen week goede zaken?

Reclamebureau The Line gaat aan de slag voor Hitachi Power Tools. Het merk wil zich de komende jaren sterker positioneren in de markt. Dit traject zal vervolgens worden opgesplitst in een benadering voor zowel de professional als de semiprofessional. De eerste fase van de samenwerking is door beide partijen inmiddels ingezet.

Onlangs heeft Yamaha Motor Europe (branche Nederland) besloten al zijn communicatiebelangen onder te brengen bij epidemie. Na een pitch gaf de visie en aanpak van epidemie de doorslag. Voor de eerste productgroepen worden momenteel campagnes ontwikkeld en zullen deze in de loop van 2016 gelanceerd worden.

Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft True het online Sunweb-account gewonnen. Doorslaggevend voor de keuze was de innovatieve manier waarop True het digitale potentieel uit de nieuwe campagne haalde. De samenwerking is direct van start gegaan.

Wesco, A-merk voor huishoudelijke producten, heeft Talk About gevraagd om zijn positie in de markt te verstevigen met uiteenlopende PR-activiteiten. Door het inzetten van diverse PR-middelen en een free publicity offensief wil Wesco elk huishouden in Nederland aanspreken: jong, oud, studerend, startend of gesetteld. De frisse Candy-collectie en de functionaliteit van de producten bieden hiertoe volgens het bureau goede mogelijkheden.

Happy Cactus heeft de nieuwe positionering en website voor Ecco Italia ontwikkeld. Nadat de e-mailmarketing al aan Happy Cactus was toevertrouwd, is het bureau nu ook aan de slag gegaan met de visuele identiteit en het webdesign van Ecco Italia.

Na een korte pitch heeft OBAM gekozen voor reclamebureau Mensch. OBAM - opgericht in 1936 - is een actief beleggingsfonds dat wereldwijd opereert en onderdeel is van BNP Paribas Investment Partners. Aan Mensch is gevraagd een integrale campagne te ontwikkelen om het actieve beleggingsfonds weer op de kaart te zetten bij met name particuliere beleggers. De eerste resultaten hiervan zullen eind april zichtbaar zijn.

SUEZ Recycling and Recovery Netherlands, voorheen SITA Nederland, heeft Intervolvement Communications gevraagd voor het duurzaamheidsverslag 2015. Het bureau heeft al jarenlang een focus op MVO en duurzaamheid. Voor SUEZ maakte Intervolvement vorig jaar ook al het duurzaamheidsverslag en werd de site  ontwikkeld.

Naast de nieuwe campagne die Basic-Fit aan het uitwerken is, gaat het fitnessbedrijf ook de audiokant van zijn merk aanpakken. Het bedrijf heeft de euze gemaakt om dit samen met BLCKBRD Soundbranding vorm te gaan geven. BLCKBRD versterkt merken door met een strategische aanpak een audio identiteit te ontwikkelen, en deze identiteit vervolgens consistent door te voeren op alle touchpoints. BLCKBRD gaat deze aanpak van ontwerp tot implementatie doorvoeren. Het resultaat zal vanaf mei bij Basic-Fit te horen zijn.

De organisatie achter De Buurtcamping brengt de PR-activiteiten onder bij bureau Blyde Amsterdam. De Buurtcamping is een initiatief opgericht om mensen van alle leeftijden, achtergronden en culturen met elkaar contact te brengen. Dit jaar worden voor de vierde maal verschillende stadsparken in Nederland omgetoverd tot een camping voor de buurtbewoners.

Belangrijk nieuws gemist? Geen nood, tip de redactie via .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie