Merk Fryslân-directeur Loek Hogenhout: ‘Onze provincie heeft alle ingrediënten in zich om als Lovebrand gepositioneerd te worden. Een Lovebrand is een merk waar mensen bijzondere en vaak emotionele waarden aan toekennen. Feitelijk zijn we al een Lovebrand, maar claimen en operationaliseren we dat nog onvoldoende.’
Waddeneilanden apart merk
De nieuwe organisatie is vanaf nu verantwoordelijk voor de brede regiomarketing van de provincie en bouwt de activiteiten van Beleef Fryslân, Fan Fryslân en voormalig Tourist Info Fryslân verder uit. Merk Fryslân werkt aan de toeristische marketing, productontwikkeling en het gastheerschap van de provincie. De Waddeneilanden worden als apart merk neergezet. Daarnaast wordt Merk Fryslân verantwoordelijk voor de marketing voor Leeuwarden Culturele Hoofdstad op.
Product Friesland
De organisatie bedeelt zichzelf drie taken toe: marketing van Friesland en de Wadden in en buiten de provincie, bouwen aan het product Friesland in samenwerking met ondernemers, gemeenten, provincie en andere stakeholders en het ontwikkelen en faciliteren gastvrijheid als onderscheidend kenmerk voor de provincie.
Merk Fryslân spreekt over ‘rust’, ‘authentiek’, ‘vrijheid’ en ‘open’ en 'verrassend' als kernwaarden voor de provincie.
Merk Fryslân: ‘De komende maanden wordt deze strategie verder uitgewerkt in een jaarplan met activiteiten voor 2015. Het marketingplan is geen start- of eindpunt, maar de context.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!