Veel mensen weten niet dat je voor een APK of onderhoudsbeurt goedkoper terecht kunt bij een Ford-dealer dan bij de garage om de hoek. Onder de merknaam 'Ford Motorcraft' herintroduceert het automerk een service waarbij klanten met een Ford van vijf jaar of ouder uitgenodigd worden om weer eens naar de Ford-dealer te komen: 'Welcome Home'.
Aan Ogilvy & Mather Amsterdam werd gevraagd om het merk 'Ford Motorcraft' te positioneren. Het eindresultaat is onder andere een film die herkenbare verhalen laat zien over het (soms zware) leven dat verschillende Fords lijden (vooral wanneer de eigenaren honden en/of kinderen hebben).
Dus hebben ze stuk voor stuk goede redenen om weer eens aandacht te krijgen van een monteur van hun eigen Ford-garage; 'welkom thuis'.
De campagne is vanaf deze week in heel Nederland te zien en bestaat uit film, radio, digital en print.
Credits
Klant: Willem Baudewijns, Michiel Hoorn, Thom Weijman (Ford Nederland)
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Executive Officer: Edgar Molenaars
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Creative Director: Patrick van der Gronde
Senior Copywriter: Jurriaan Noij
Senior Art Director: Marco de Jong
Copywriter: Sascha Walstra
Client Services Director: Tom IJzer
Account Director: Monique Lissenburg
Senior Account Executive: Jantine Wigboldus
Agency Producer: Pirke Bergsma
Fotografie & Film: Olaf van Gerwen