Premium

Flikken Maastricht bovenaan bij uitgesteld kijken

Met name series worden vaak uitgesteld gekeken. In week 42 werden series als Flikken Maastricht, Nieuwe Buren en Hollands Hoop later bekeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook in de doelgroep 20-49 is The Voice of Holland het populairste programma. In week 42 keken er ruim 1,2 miljoen mensen naar. GTST volgt met ruim 1 miljoen kijkers en de derde plaats is voor de voetbalinterland IJsland-Nederland met 899.00 kijkers.


Uitgesteld kijken
Flikken Maastricht stond in week 42 bovenaan bij het uitgesteld kijken (in week 41 was dat Expeditie Robinson). Er keken 344.000 mensen naar. Andere populaire series zijn Nieuwe buren (3), Hollands Hoop (4), Dokter Tinus (6) en Resurrection (10). 



Marktaandelen
RTL behaalt hetzelfde marktaandeel als in week 41: 35,1 procent. De Ster wint weer terrein en dat gaat ten koste van SBS Broadcasting. 


Marktleider RTL4 groeit licht in aandeel, NPO1wint het meeste (+1,2) en de nummer 3 SBS6 moet 0,9 procent terug ten opzichte van week 41.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie