Outletshopping is populairder dan ooit bij de Nederlandse consument. Maasmechelen Village, gelegen vlak over de grens bij Maastricht, liet in januari een omzetstijging van 19% zien ten opzicht van vorig jaar.
Het aantal bezoekers steeg met 15% en de uitgave per klant steeg met 4%. De positieve trend is eveneens merkbaar in februari.
Met het huidige econische klimaat heeft de fashionista er een tegenhanger bij gekregen: de 'recessionista'. Deze modeliefhebber wil modieus zijn, zonder daar kapitalen voor uit te hoeven geven,' aldus een publicatie van Maasmechelen Village. Nederlandse merken zijn de laatste tijd sterk in opmars in Maasmechelen Village. G-Star opent deze maand een boetiek in het shoppingcenter. Het jeansmerk volgt in het spoor van Marlies Dekkers.
Ook de Nederlandse outletcenters doen goede zaken. Op Elsevier Retail liet de general manager van Designer Outlet Roermond, Marc Bauwens, onlangs weten sinds oktober 2008 een stijging van 12% te zien in het bezoekersaantal. De omzet per bezoeker bleef gelijk. Bij Bataviastad zien ze juist de omzet stijgen bij een lager aantal bezoekers. Rosada in Rosendaal signaleert een stijging van het aantal bezoekers én meer omzet.
Overigens geven de outlet centers alledrie aan dat niet alleen de crisis in hun voordeel werkt, maar dat ook uitbreiding, marketing en verbetering van de infrastructuur belangrijke factoren zijn geweest.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!