Vanaf vrijdag 8 januari kunnen creatieven inschrijven voor de Facebook Awards 2016. De Awards worden dit jaar voor de vijfde keer toegekend aan de makers van het beste werk dat wordt gedeeld op Facebook en Instagram.
Vorig jaar waren er 2.700 inzendingen uit 160 landen. Dit jaar mikt Facebook op een nog internationaler deelnemersveld. Met dit doel voor ogen heeft de organisatie een aantal aanpassingen doorgevoerd.
Zo wordt er dit jaar voor het eerst prijzen toegekend in vier regio's. Dit gebeurt tijdens zogeheten regionale 'voting events', die zullen plaatsvinden in mei. Awards zijn te vergeven in de regio's ‘Best of EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika), APAC (Azië-Pacific), LATAM (Latijns Amerika) en NA (Noord-Amerika), waarbij het creatieve werk uit Nederland uiteraard meedoet in de 'Best of EMEA'.
De ‘topwinnaars’ die tevoorschijn komen bij elk van de regionale events gaan vervolgens door naar het ‘Global Judging Event’ in New York, waar de ‘Global Creative Council’ in juni uit elke categorie de beste campagnes kiest.
Bekende winnaars vorig jaar waren de campagne "Like a Girl" en de "Ice Bucket Challenge". Zie hier voor een overzicht.
Facebook Awards 2015 in cijfers
2.700 aanmeldingen uit 160 landen beoordeeld
De APAC regio had de meeste inschrijvingen
APAC 37%
EMEA 30%
LATAM 21%
NA 12%
111 campagnes werden op de shortlist geplaatst
86 winnaars
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!