Het weekblad wil met de themawebsite stophetisweekend.nl iets kostbaars teruggeven aan zijn fans: tijd. De site is alleen in het weekend te bezoeken en ligt doordeweeks plat. 'Met dit onderdeel van de campagne hopen we op een ludieke wijze de kracht van Elsevier onder de aandacht te brengen', aldus Ilone Tijsseling, direct marketing manager Reed Business Information.
'Op de site staat elke week een nieuw thema centraal, waarin fans zich kunnen verdiepen', aldus Tim Meuleman, partner bij C2B. 'Dit zijn onderwerpen waar veel over wordt geschreven en op de site kun je in één keer lezen wat je moet weten.'
Meuleman vervolgt: 'Elsevier scheidt al jaren de zin van de onzin en feiten van fictie. Daardoor kan de lezer betere keuzes maken en houdt hij tijd over. Dat is een mooie usp van dit blad, wat wij graag willen versterken met een 360-graden campagne.'
De campagne is veel breder dan de website alleen. Dezelfde boodschap wordt door PostNL met een geavanceerde omni-channel aanpak geregisseerd en overgebracht. 'Onze aanpak kenmerkt zich door precies de juiste doelgroepen met de juiste boodschap te raken en te bewegen om voor Elsevier te kiezen. Dit doen we door verschillende above- en below-the-line communicatiekanalen effectief in te zetten' legt Martijn Regterschot, campagneconsultant van PostNL uit.
Credits
Regie: PostNL
Strategie: C2B, PostNL
Creatie: C2B
Muziek (radio): Victor Butzelaar, Rogier Kralingen
Market Research: PostNL
Opdrachtgever: Reed Business Information