Effie Masterclass #4: Innovatie als drijfveer voor effectieve communicatie

Hans Middelhoek (The USP Company) geeft een Sneak Preview over de vierde Effie Masterclass op 19 april 2016.

Om de consument vandaag de dag te verleiden is een mooie belofte alleen niet meer voldoende. De consument is kritisch. En terecht. Te vaak blijken de glanzende citroenen in de praktijk knollen. We moeten de merkbelofte waarmaken. Innovatie kan helpen om consumenten te overtuigen. Met relevante producten en diensten als het ultieme bewijs van je belofte. Innovaties die heel goed kunnen fungeren als munitie voor je campagne. Tijdens de vierde Masterclass vertellen we hoe je innovatie kan inzetten om de effectiviteit van een campagne te vergroten.

De Effie is natuurlijk een communicatieprijs. Een beloning voor een creatieve en strategisch slimme campagne waarmee succesvol de doelstellingen zijn gerealiseerd. Een effectieve campagne ontwikkelen wordt een stuk makkelijker als je ook echt iets te melden hebt. Dat begint bij een sterke propositie. Een propositie die in de basis al onderscheidend en aansprekend is, nog voordat je op zoek gaat naar de beste manier om er over te communiceren. Rosser Reeves, de geestelijk vader van de USP zei het al: &;The product should be different from the competitors, not just the advertising.&;

Tijdens de benaderen we innovatie van verschillende kanten. Innovatie in mediagebruik en communicatiestrategie. De kritische blik; geloven we wel in het product of dienst waarover we moeten gaan communiceren? Innovatie (een businessidee) als antwoord op de communicatiebriefing. We zien ook dat communicatie een drijfveer kan zijn om te innoveren, &;wat gaan we in Q4 doen.

En innovatieve producten en diensten die de positionering tot leven brengen komen aan bod.

We laten zien hoe we bij The USP Company aan de hand van het USP Innovatiecanvas aansprekende innovaties ontwikkelen. En hoe je het spel Stratego kan gebruiken om in het bestaande portfolio geschikte proposities te vinden. Proposities die je merkboodschap onderstrepen en de effectiviteit van de campagne vergroten. We illustreren dit met inspirerende voorbeelden van onder meer Nationale Nederlanden, Toon van Eneco, Hi en SNS.

Tijdens deze vierde Masterclass ontdek je wat het oplevert als je als bureau en adverteerder samen optrekt en kritisch bent op de producten en diensten waarover je gaat communiceren. Hoe je je kansen op een Effie vergroot nog voordat de communicatiebriefing geschreven is.

Hans Middelhoek Business Creatief en partner bij The USP Company

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie