Dutch Digital Design maakt zich los van branchevereniging DDA en gaat verder als zelfstandige organisatie

Na twee jaar onder de vlag van branchevereniging Dutch Digital Agencies gaat Dutch Digital Design zelfstandig verder.

De scheiding vindt volgens de betrokkenen plaats ‘in goed overleg’. Waar mogelijk trekken de beide organisaties samen op. Ruim twintig digitale bureaus hebben zich inmiddels aangesloten als partner bij de nieuwe organisatie.

Het initiatief werd in 2014 opgezet door Bert Hagendoorn met als doel de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk te versterken. In de afgelopen jaren leverde dat volgens Hagendoorn één miljoen euro op aan mediawaarde, wist Dutch Digital Design tienduizend volgers te binden op sociale media en was men deelnemer aan ruim dertig events.

Dutch Digital Design legt een vergrootglas op de Nederlandse winnaars bij internationale awards en er voert lobby voor sprekersplekken op events - waar mogelijk in combinatie met handelsmissies. Een redactie verzorgt publicaties op eigen kanalen en via mediapartners als The Drum. Ook krijgt de eigen website binnenkort een overzicht van cases.

Iedereen kan interactief werk aanmelden via de website. Een 20-koppige vakjury, samengesteld uit afgevaardigden van de partnerbureaus, beoordeelt de inzendingen.

 

Partnerbureaus

De bureaus die zich nu hebben aangesloten, zijn: ACHTUNG! / Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, Clever°Franke, Code D'Azur, DDB Unlimited, Greenberry, Grrr, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, RONIN Amsterdam, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees en Your Majesty.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie