Driemaal goud voor Nederland bij jaarlijkse Pentawards

In totaal zijn er 21 Nederlandse inzendingen bekroond met een award.

Goud voor VBAT (Heineken)

Tijdens de jaarlijkse Pentawards, de prijzenshow voor de beste ontwerpen voor verpakkingen, zijn er 21 inzendingen  van Nederlandse bodem bekroond met goud, zilver of brons. Goud was er voor VBAT met het design voor Heineken. Verder mochten ook Millford (voor Albert Heijn) en Studio Kluif (voor Southbank Watson Outfitter) een gouden Pentaward in ontvangst nemen.

VBAT viel in totaal drie keer in de prijzen: tweemaal zilver voor Albert Heijn en één keer goud voor Heineken. Studio Kluif werd ook drie keer bekroond met brons voor Fatboy, zilver voor Blokker en goud voor Southbank Watson Outfitter.

Millford kreeg twee awards: brons en goud, beiden voor Albert heijn. Now Even Better, Guts&Glorious en Bowler & Kimchi werden ook tweemaal bekroond, maar dan met brons en zilver. Hieronder zijn alle Nederlandse winnaars te vinden.

Brons

Magnet Design – Hema
Rollor B.V. – Loewe
Now Even Better – Now even Beter
Studio Kluif – Fatboy
Millford – Albert Heijn
Yellow Dress Retail – Real
SHIOK – U Go
Yellow Dress Retail – The Energy Drink 
Bowler & Kimchi – Beetroute
Guts&Glorious – Zuivelleven

Hema
Magnet Design – Hema
Guts&Glorious – Zuivelleven
Guts&Glorious – Zuivelleven

Zilver

OD designstudio – Jumbo
Anthem Worldwide Amsterdam – Unilever Knorr 
VBAT – Albert Heijn 
Bowler & Kimchi – Alfasan Naturallyzu
Studio Kluif – Blokker
VBAT – Albert Heijn
Guts&Glorious – Bruynzeel
Now Even Better – Dano 

OD designstudio – Jumbo
OD designstudio – Jumbo
Guts&Glorious – Bruynzeel
Guts&Glorious – Bruynzeel

Goud

VBAT – Heineken
Millford – Albert Heijn
Studio Kluif – Southbank Watson Outfitter

Millford – Albert Heijn
Millford – Albert Heijn
Studio Kluif – Southbank Watson Outfitter
Studio Kluif – Southbank Watson Outfitter

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Yanez
The winners will receive bronze, silver, gold, platinum or diamond Pentawards.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Braak
Haha tekeniningen op pakkies rotzooi maken... Daar wordt de wereld niet mooier van
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Dirk Smeets
Het zal aan mij liggen maar zou het niet mooi zijn wanneer je bij dit soort 'prestigieuze' prijzen alleen kan winnen als het ook alleen daadwerkelijk uitgevoerd werk betreft? Want wie bijvoorbeeld naar het werk van Studio Kluif voor Southbank Watson Outfitters kijkt (en een beetje Googelt) lijkt het er toch sterk op dat het hier een ontwerp betreft voor een niet-bestaand product van een niet-bestaande klant. Allemaal ontstaan uit de grote duim van ontwerpbureau.

Creatief? Misschien. Misleidend? Zeker. Want, een briefing vertalen naar een verassend ontwerp, passend bij het doel en de doelgroep (en dat alles binnen budget en tijd) zijn toch ook vrij cruciale aspecten van het vak. Fantasieontwerpen voor fantasieklanten horen thuis in een studentenportfolio.

Maar kennelijk is het ook mogelijk om met een grote duim en een lager moreel besef nominaties en prijzen in de wacht slepen. -En dat al jaren lang overigens. En ieder gaat er in mee. Dat geeft te denken, toch?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie