Tijdens de jaarlijkse Pentawards, de prijzenshow voor de beste ontwerpen voor verpakkingen, zijn er 21 inzendingen van Nederlandse bodem bekroond met goud, zilver of brons. Goud was er voor VBAT met het design voor Heineken. Verder mochten ook Millford (voor Albert Heijn) en Studio Kluif (voor Southbank Watson Outfitter) een gouden Pentaward in ontvangst nemen.
VBAT viel in totaal drie keer in de prijzen: tweemaal zilver voor Albert Heijn en één keer goud voor Heineken. Studio Kluif werd ook drie keer bekroond met brons voor Fatboy, zilver voor Blokker en goud voor Southbank Watson Outfitter.
Millford kreeg twee awards: brons en goud, beiden voor Albert heijn. Now Even Better, Guts&Glorious en Bowler & Kimchi werden ook tweemaal bekroond, maar dan met brons en zilver. Hieronder zijn alle Nederlandse winnaars te vinden.
Brons
Magnet Design – Hema
Rollor B.V. – Loewe
Now Even Better – Now even Beter
Studio Kluif – Fatboy
Millford – Albert Heijn
Yellow Dress Retail – Real
SHIOK – U Go
Yellow Dress Retail – The Energy Drink
Bowler & Kimchi – Beetroute
Guts&Glorious – Zuivelleven
Zilver
OD designstudio – Jumbo
Anthem Worldwide Amsterdam – Unilever Knorr
VBAT – Albert Heijn
Bowler & Kimchi – Alfasan Naturallyzu
Studio Kluif – Blokker
VBAT – Albert Heijn
Guts&Glorious – Bruynzeel
Now Even Better – Dano
Goud
VBAT – Heineken
Millford – Albert Heijn
Studio Kluif – Southbank Watson Outfitter
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Creatief? Misschien. Misleidend? Zeker. Want, een briefing vertalen naar een verassend ontwerp, passend bij het doel en de doelgroep (en dat alles binnen budget en tijd) zijn toch ook vrij cruciale aspecten van het vak. Fantasieontwerpen voor fantasieklanten horen thuis in een studentenportfolio.
Maar kennelijk is het ook mogelijk om met een grote duim en een lager moreel besef nominaties en prijzen in de wacht slepen. -En dat al jaren lang overigens. En ieder gaat er in mee. Dat geeft te denken, toch?