Drie Nederlandse bureaus genomineerd voor ‘20 Best Commercials of the 21st Century’

The Gunn Report gaat op zoek naar de beste commercials van de huidige eeuw

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amerikaanse medium start de zoektocht in navolging van de succesvolle lijst: ‘’.

Op de site kunnen mensen stemmen op hun tien favoriete commercials uit een shortlist van dertig internationale campagnes.

De Nederlandse reclamebranche is op de lijst goed vertegenwoordigd met drie bureaus: 180 Amsterdam met Laila (Adidas); TBWA\Campaign Company met Parade (Delta Loyd Insurance) en Wieden+Kennedy Amsterdam met Write the Future (Nike).

– Laila (Adidas)

 – Parade (Delta Loyd Insurance)

– Write The Future (Nike)

De complete shortlist is  te vinden.

Stemmen kan tot en met vrijdag 20 november. Uiteindelijk wordt op 25 november de lijst met de ‘twintig beste commercials van deze eeuw’ gepubliceerd op .

Update 11-11:
Weliswaar niet ontwikkelt door een Nederlands bureau, maar toch het vermelden waard: de Volkswagen-campagne &;Kids On Steps&; van DDB Berlin.

Het creatieve duo Bart Kooij en Nico Akkerman werkte namelijk mee aan de ontwikkeling van de campagne. Het Nederlandse team werd in 2005 door DDB Amsterdam tijdelijk gestationeerd in Berlijn. 

Mochten meer genomineerde campagnes voorzien zijn van een duidelijke Nederlandse inslag vernemen we dat uiteraard graag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie