Het Amerikaanse medium start de zoektocht in navolging van de succesvolle lijst: ‘The 100 Best Commercials of the 20th Century’.
Op de site kunnen mensen stemmen op hun tien favoriete commercials uit een shortlist van dertig internationale campagnes.
De Nederlandse reclamebranche is op de lijst goed vertegenwoordigd met drie bureaus: 180 Amsterdam met Laila (Adidas); TBWA\Campaign Company met Parade (Delta Loyd Insurance) en Wieden+Kennedy Amsterdam met Write the Future (Nike).
180 Amsterdam – Laila (Adidas)
TBWA\Campaign Company – Parade (Delta Loyd Insurance)
Wieden+Kennedy Amsterdam – Write The Future (Nike)
De complete shortlist is hier te vinden.
Stemmen kan tot en met vrijdag 20 november. Uiteindelijk wordt op 25 november de lijst met de ‘twintig beste commercials van deze eeuw’ gepubliceerd op The Gunn Report.
Update 11-11:
Weliswaar niet ontwikkelt door een Nederlands bureau, maar toch het vermelden waard: de Volkswagen-campagne 'Kids On Steps' van DDB Berlin.
Het creatieve duo Bart Kooij en Nico Akkerman werkte namelijk mee aan de ontwikkeling van de campagne. Het Nederlandse team werd in 2005 door DDB Amsterdam tijdelijk gestationeerd in Berlijn.
Mochten meer genomineerde campagnes voorzien zijn van een duidelijke Nederlandse inslag vernemen we dat uiteraard graag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!