DPG Media geeft veertig webshops nieuwe visuele identiteit

Iedere mediatitel krijgt een webshop die aansluit bij uitstraling en aanbod.

De e-commercetak van DPG Media heeft voor veertig webshops een nieuwe visuele identiteit en architectuur laten ontwikkelen. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep. Daarmee wil de uitgever beter inspelen op de ontwikkelingen in de markt.

Aanleiding voor de metamorfose is de door covid19 versnelde digitalisering, de uitbreiding van het portfolio sinds de Sanoma Media Netherlands-overname en de monolithische bouw van de oude webshop. ‘Om het stijgende aantal bezoekers een betere klantreis en een beter aanbod te bieden was een rebranding van de front- en backend dan ook noodzakelijk’, zegt Ramona van der Kruijff-de Bruin, manager campagne & brand DPG Media eCommerce.

De belangrijkste technische wijziging van de architectuur is dat de webshops van een groot, complex en monolitisch e-commercesysteem naar 'een schaalbare microserviceoplossing' zijn gegaan. Op basis van feedback van klanten en kwalitatief en kwantitatief onderzoek is ook de voorkant van de sites aangepakt. DotControl heeft de webshops ontwikkeld.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie