1 Nike – Breaking2
Bureau: Wieden+Kennedy Portland
De apotheose van Nike’s baanbrekende Breaking 2-project vond plaats op het Formule 1-circuit van Monza. Het doel: de marathon lopen onder de magische grens van 2 uur. Hoofdrolspeler: olympisch kampioen marathon Eliud Kipchoge. Door hem te omgeven met de beste helpers, optimale omstandigheden en wetenschappelijke kennis moest de Keniaan geschiedenis gaan schrijven. Hij liep harder dan iemand ooit had gedaan op de marathon, maar kwam 25 seconden tekort om onder het record te duiken. Bij Nike kunnen ze toch tevreden zijn, want het project is een groot marketing- en PR-succes.
2 Baywatch – The Slow Mo Marathon
Bureau: Droga5
In dezelfde week dat Nike zich stort op de marathon onder de 2 uur, gaat het er in Los Angeles een stuk relaxter aan toe. Om de nieuwe Baywatch-film te buzzen, werd daar ’s werelds eerste Slow Mo Marathon gehouden. De actie is een vette knipoog naar de met slow motion doorspekte opening van de iconische 90’s serie. Sterren uit de film ‘renden’ 300 meter zij aan zij met mensen die zich voor het event hadden aangemeld. Dat levert een video op die misschien wel leuker is dan de film zelf.
3 Heineken – The Timezone
Bureau: Publicis
Heineken heeft al vaker het goede voorbeeld gegeven van hoe je sponsorship kunt gebruiken als brug naar coole advertising content met hoge viralpotentie. De recente Timezone-campagne uit Brazilie – waar veel Champions League-fans wonen - is er weer een. Omdat Brazilianen in een andere tijdzone leven, kijken ze vaak in de baas zijn tijd. In deze video worden twee voetbalfans ‘gesnapt’ terwijl ze op hun werk naar voetbal kijken. Wat lijkt uit te draaien op ontslag op staande voet, ontspint zich in een grappige challenge met goede afloop.
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!