Dick Buschman (1973) is oprichter en eigenaar van ACHTUNG, bureau voor interactieve communicatie en reclame.
Hij studeerde Internationale Marketing en Bedrijfskunde. Sinds 1997 is hij actief op het snijvlak van interactieve media en marketingcommunicatie. Hij begon in 1997 als marketeer op de interactieve marketingafdeling van het Nederlands Bureau voor Toerisme.
Van 1999 tot 2005 was hij binnen Lost Boys als Director Campaigning verantwoordelijk voor interactieve communicatie concepten voor klanten uit de entertainment, automotive en consumentengoederen industrie.
In 2005 richtte hij samen met Mervyn ten Dam het bureau ACHTUNG op, dat interactieve campagnes ontwikkelt voor onder andere Talpa, Simyo, O'Neill, MEXX en Bavaria.
Daarnaast is Dick actief als spreker op marketingcongressen en geeft hij (gast)colleges bij SRM, Universiteit Nyenrode, en Hogeschool Inholland. In 2004 schreef hij samen met Femke Schavemaker het boek Brand Experiences (uitgegeven bij Kluwer).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!