In opvolging van de nieuwste Tele2 commercial ‘De Ouderen van Tegenwoordig’ lanceert de telecomprovider vandaag ‘De Ouderen van Tegenwoordig in een Multi Mobile Adventure’. Een interactief avontuur welke je alleen kan spelen met meerdere tablets en telefoons, gecreëerd door CODE D’AZUR in samenwerking met De Jeugd van Tegenwoordig.
Aanleiding is dat Tele2-klanten de mogelijkheid biedt om met ongewoon grote databundels (tot 24GB) eindeloos te kunnen streamen.
Dat is wat De Ouderen van Tegenwoordig, tevens de karakters in deze ervaring, doen terwijl ze door verschillende werelden navigeren. Aan de spelers de taak om ze niet tegen de randen van het scherm te laten botsen en de devices in de juiste volgorde te leggen.
De werelden in de game zijn samen met De Jeugd van Tegenwoordig tot stand gekomen. Zo rijden de oudere alter-egos van Faberyayo, Willy Wartaal en Vjèze Fur op de nek van een giraf door de ruimte, rennen ze door een menselijk lichaam achtervolgd door een kunstgebit en kruipen ze door een wereld gemaakt van kaas en bitterballen terwijl ze klodders mayonaise schieten. Ook de muziek en geluidseffecten werden geproduceerd door De Jeugd van Tegenwoordig.
Om het te spelen gaan gebruikers naar omdathetkan.nl om de ervaring te starten. Daar krijgen ze een unieke link om vrienden aan te kunnen sluiten. Door middel van webbased-technologie worden alle telefoons aan elkaar verbonden waarna de Multi Mobile Adventure synchroon van scherm naar scherm gespeeld kan worden.
Credits
Creatie: CODE D’AZUR, De Jeugd van Tegenwoordig, Elza Jo
Strategie: CODE D’AZUR
Technische realisatie: CODE D’AZUR
Muziek: De Jeugd van Tegenwoordig
Klant: Tele2
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!