Uit recente gegevens van onderzoeksbureau Pew Research blijkt dat 11% van de Amerikaanse consumenten een aankoop via hun mobiel hebben gedaan.
Met de nieuwe mobiele betalingsmogelijkheden zal naar mijn mening komende jaren de mobiel zelfs uitgroeien tot het meest gebruikte betalingsmiddel, maar ook het belangrijkste marketingplatform.
Mango “Kleding passen en kopen met je mobiel”
Veel kledingmerken en winkelketen gingen het Spaanse Mango al voor, maar de recent gelanceerde Mango app [iPhone] steekt daar wel met kop en schouders bovenuit. De meeste fashion app bestaan vaak uit een collectie van catalogusfoto’s en catwalk video’s van hun collectie. De Mango geeft echter daarnaast ook fashion tips, je kunt er door gebruik te maken van je foto kleding passen en direct bestellen. Voor het bestellen van kleding dien je een Mango account te hebben. Met de nieuwe mobiele betalingsmogelijkheden die we binnenkort kunnen verwachten, zal dit een nog een stukje eenvoudiger gaan worden.
Ikea 2010 Interactive Catalogue “Banken verschuiven met je mobiel”
Wanneer je een spijkerbroek in de winkel hebt gekocht, die naderhand toch niet helemaal goed zit, kun je deze zonder probleem ruilen. Met een Ikea kast is dat een stuk moeilijker om even terug te gaan. Met de Ikea 2010 Interactive Catalogue kun je vooraf bekijken of een stoel, tafel, kast of dressoir wel goed staat voordat je deze echt gaat bestellen.
Check hier de video:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!