Het Duitsland programma is een gezamenlijk initiatief van de creatieve industrie, bedoeld om voor de komende twee jaar Duitsland als focusland aan te wijzen. Ondernemers kunnen zich anmelden voor diverse events en activiteiten. Deelnemende ondernemers zijn afkomstig uit de sectoren design, (serious) gaming, digital, mode, muziek, film, fotografie, reclame en architectuur.
Jeroen van Erp, lid van het Topteam Creatieve Industrie, benadrukte bij de lancering het groeipotentieel van de Duitse markt voor creatieve ondernemers. Vergrijzing, duurzaamheid en digitalisering zorgen ook in Duitsland voor een toenemende behoefte aan creatieve oplossingen. Het vermogen van creatieve ondernemers om te denken in 'cross-overs' zou de sleutel zijn tot succes.
Het Duitsland programma bestaat uit activiteiten en evenementen die de sector zelf organiseert en financiert, met ondersteuning vanuit de ministeries van OC&W, EZ en BZ, de RVO en de Kamer van Koophandel. Een overkoepelende pr campagne – gericht op negen zogenaamde ‘main-events’ - moet het komende jaar zorgen voor extra zichtbaarheid op de Duitse markt. Ook komt er de webportal 'Creative Holland' en een voorbereidend 'Road to Germany' programma met juridische informatie van de Kamer van Koophandel.
In het kader van het programma zijn verschillende evenementen aangewezen waar de Nederlandse Creatieve Industrie aanwezig zal zijn, onder andere de Gamescom in Keulen en de Munich Creative Business Week, de Medica in Düsseldorf en de Berlin Fashion Week.
Informatie over het programma is te vinden op de website www.creativeholland.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!