Cor den Boer en Diederick Koopal waren samen met Simon Neefjes de oprichters van het succesvolle bureau Neboko (nu TBWA\Neboko) en maakten als creatief team vele bekroonde en succesvolle campagnes voor onder meer Cup-a-Soup (John de Manager), Heineken (Biertje?) en Albert Heijn (Supermarktmanager).
Den Boer en Koopal krijgen een plek in de Vea Hall of Fame, waarin eerder Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin, Frank Pels, Hans van Dijk, Béla Stamenkovits, Tejo Hollander en Lucas Mees werden opgenomen. De onderscheiding, een beeldje met hun profiel (links dat van Den Boer, rechts dat van Koopal) gemaakt door kunstenaar Jeroen Henneman, kregen ze overhandigd door Vea-bestuurslid Inge Ligthart.
Om naast de senior Legend ook een veelbelovend jong talent te eren en daarmee het belang van de ontwikkeling van jong talent in het reclamevak te onderstrepen, heeft het Vea-bestuur de onderscheiding Next Legend in het leven geroepen.
De eerste Next Legend is Robert Volten (TBWA\Neboko)
De Next Legend wordt gekozen aan de hand van drie criteria: hij of zij werkt bij een bureau in de functie van creatief, strateeg, media, productie of account; hij/zij is niet ouder dan 35 jaar; en hij/zij stimuleert vernieuwing in het vakgebied.
Op basis van deze criteria hebben alle Vea-leden een kandidaat kunnen voordragen.
Aan de hand van het aantal voordrachten per kandidaat kwamen drie genomineerden uit de bus: Anke Kuik (Vivaki), Reinier Steures (Natwerk) en Robert Volten (zie foto).
De drie genomineerden hebben vervolgens een motivatie geschreven met een visie op de (noodzakelijke) verandering in het vak en de rol die ze daar in willen spelen.
Op basis van deze motivaties wees het Vea-bestuur Robert Volten aan als winnaar. Het was een moeilijke keuze volgens het bestuur, omdat het drie zeer goede kandidaten betrof.
Robert Volten krijgt als beloning een jaar lang zitting in het Vea-bestuur als junior bestuurslid.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!