Ziggo is het nieuwe merk waarin de kabelinternetaanbieders @Home, Casema en Multikabel zijn verenigd. Gisteren was de officiële perspresentatie van het nieuwe bedrijf.
Vanwege de fusie moeten klanten van @Home hun abonnementskosten vooraf gaan betalen, waardoor zij in mei twee afschrijvingen voor hun kiezen kregen. Volgens de Consumentenbond is de internetaanbieder hierbij op twee punten in de fout gegaan. De informerende brief aan klanten is slechts één week vooraf verstuurd en verzuimt te melden dat klanten de mogelijkheid hebben om hun contract op te zeggen.
De handelwijze van Ziggo is in strijd met de Telecommunicatiewet die providers verplichting contractswijzigingen tenminste vier weken van te voren kenbaar te maken. Ook moeten zij de klant uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die verandering.
Na overleg met de consumentenorganisatie heeft Ziggo toegezegd hun klanten alsnog een brief te sturen om dit recht te zetten.
Bron: Webwereld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!