Ruim driekwart van Nederlanders deelt weleens zijn mening over een product of dienst online met een non-profitorganisatie. Maar 36 procent heeft het gevoel dat hier daadwerkelijk iets mee wordt gedaan. Bij commerciële organisaties is dat percentage 59 procent.
Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2.
Consumenten verwachten als zij via sociale media contact zoek wel reactie, maar bij non-profit organisaties ligt deze verwachting echter een stuk lager dan bij commerciële bedrijven, namelijk op maar 36 procent.
Het feit dat veel consumenten zich niet gehoord voelen door non-profit organisaties is opvallend, zo vindt het onderzoeksbureau, omdat juist deze organisaties veelal betrokken consumenten hebben die graag bruikbare feedback willen geven.
Dit wordt bevestigd in het onderzoek: niet alleen geven consumenten vaker aan mee te willen denken met een non-profit organisatie ook willen zij bijna twee keer zo vaak zelf ideeën aandragen. Non-profit organisaties zouden beter op deze behoefte moeten inspelen.
Het onderzoek onder ruim 32.000 respondenten is gedaan in het kader van het event ‘Innovatie in Marktonderzoek’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!