Internative noemt zichzelf een full service Digital Agency. De dertien medewerkers zorgen ervoor dat bedrijven zich perfect kunnen presenteren, zowel online als offline. Op hun website staat: ‘Ons team bestaat uit een bont gezelschap van sociale dieren.’ Ook de honden presenteren zich inmiddels online.
Dax staat op de website namens de klantenservice, met een eigen e-mailadres. ‘En we krijgen mail voor hem’, vertelt brandmanager Esther de Korte. ‘Daarin vragen klanten bijvoorbeeld of het goed met hem gaat. Zij krijgen dan een mailtje met ‘Woef’, terug.’
Prins is druk met z'n eigen Insta account (prinsstaffy) en heeft 77 volgers.
Fijn als ze er zijn
‘De honden geven afleiding en houden de dag dynamisch’, zegt Esther. ‘We moeten vaak om ze lachen, ze hebben echt humor, maken grappige geluiden. Dat brengt veel ontspanning met zich mee en een gezellig thuisgevoel.’
Haar collega Anouk: ‘De honden zorgen voor een goede manier voor afleiding. We moeten per dag toch af en toe achter de computer weg. Ik vind het erg fijn als ze er zijn. Op dagen dat ze er niet zijn is het hier echt een stuk saaier.’
Kruimeldieven
Voor het kantoor ligt een groot grasveld. Daar lopen en spelen de medewerkers regelmatig met de honden.
Tussen de middag lunchen ze allemaal staand aan de lange hoge tafel in het midden van de ruimte. De honden lopen er als een stel kruimeldieven omheen. ‘Op dagen dat ze er zijn ligt er geen kruimel na de lunch’, zegt Esther. ‘Hoe handig is dat!’
Tekst en foto: Anna Groot. Dit artikel maakt deel uit van een serie van de Utrechtse Communicatiekring over communicatiehonden.
Eerder verschenen:
- Communicatiehond Nick van Sabel Communicatie
- Communicatiehond Alpha van Intrium Next
- Communicatiehond Sjaan van Room for IDs
- Communicatiehond Bowie bij Hustle
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!