'Chat wordt standaard zakelijk communicatiekanaal'

Chat wordt een standaard zakelijk communicatiekanaal. Dat voorspelt Joost Rijlaarsdam, directeur van het eerste Nederlandse chat contactcenter Web1on1.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de Verenigde Staten wordt chat al volop ingezet als instrument voor klantcontact. In Nederland hebben inmiddels de eerste bedrijven chat toegepast.

Ruim 95 % van de bezoekers op een site klikt binnen 2 minuten weg en 58% van de bezoekers met navigatieproblemen komt nooit meer terug op een site. Een zorgelijke zaak, zegt Rijlaarsdam. Reden voor de initiatiefnemer van Web1on1 om een zakelijke chatservice te introduceren. 'Live chat maakt het mogelijk om live en direct met bezoekers te communiceren. De operator beantwoordt vragen, maakt afspraken en helpt met navigeren en het invullen van formulieren.'

Het voordeel van live chat ten opzichte van telefoon en e-mail is dat bezoekers direct antwoorden krijgen op vragen. Een volgende stap is co-browsing. Hierbij surft de Live Chat Operator mee met de websitebezoeker om te helpen bij onduidelijkheden en het invullen van online (aanvraag)formulieren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie