De ‘carrière-community’, zoals Glassdoor zichzelf noemt, is niet onomstreden omdat werknemers hun werkplek en leidinggevenden anoniem kunnen beoordelen.
‘Transparantie op het werk is belangrijk; ruim een derde van de werknemers in Noord-Europa geeft aan dat hun werk niet voldoet aan de verwachtingen die tijdens de sollicitatie zijn gewekt’, zegt Tico Andrea, productmanager Glassdoor Nederland.
Op de site staan meer dan 80.000 vacatures en bedrijfsprofielen van ruim 3.000 werkgevers in Nederland, waaronder grote bedrijven als TomTom, Booking.com, ING en Philips.
De bedrijfsprofielen bevatten onder meer beoordelingen van bedrijven, ceo’s en sollicitatiegesprekken, secundaire voorwaarden, salarisinformatie en kantoorfoto's, aangeleverd door de medewerkers zelf.
Wie zelf iets bijdraagt, krijgt gratis toegang tot alle gegevens in Glassdoor. De vacatures zijn altijd door iedereen op te vragen.
De site is in 2007 opgericht in de Verenigde Staten, een land waar vakbonden nauwelijks een rol spelen. Glassdoor sleepte begin dit jaar 70 miljoen dollar aan financiering binnen, onder meer van Google. Daarmee kwam de waardering van het bedrijf uit op bijna 1 miljard dollar.
In het afgelopen jaar breidde Glassdoor al uit naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!