Daarnaast lanceert Cannes Lions een vernieuwde site, Thank You Creativity, waar seminars en prijswinnende cases voor het eerst gratis te vinden zijn.
De site moet een permante bron worden, die buiten het zomerse festival om, creativiteit aanmoedigt en stimuleert.
Het festival start op de site met een serie podcasts over klassieke campagnes, waarin makers en hoofdrolspelers terugblikken. Daarop volgt een reeks 'creative exercises', waarin topcreatieven met elkaar van gedachten wisselen over de huidige industrie.
Case for creativity
'Wij maken een "case for creativity", omdat wij weten wat creativiteit betekent voor business, verandering en de goede zaak', stelt Philip Thomas, Lions Festival ceo. 'Het is onze missie om niet alleen creativiteit te vieren, maar om daarnaast mensen er aan te herinneren waar de creatieve magie vandaan komt en om samen dankbaar te zijn voor het verschil dat we dankzij creativiteit kunnen maken.'
De geïntegreerde campagne bestaat uit een serie printuitingen en korte films en is sinds 9 februari online te bekijken.
Het 63e International Festival of Creativity vindt plaats van 18 tot en met 25 juni 2016.
Lees hier alles terug over de 62e Cannes Lions.
Thank You Creativity: It's Always Been There
Credits
Lions Festival
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!