Media
Er waren zes nominaties bij de Media Leeuwen en daarvan wist DDB & Tribal Worldwide Amsterdam er twee om te zetten in brons. Beiden voor #happytohelp van KLM.
Twee keer brons: DDB & Tribal Worldwide Amsterdam - #Happytohelp – KLM
Creative Effectiveness
De al eerder in Cannes bekroonde campagne voor Dela van Ogilvy & Mather Amsterdam viel opnieuw in de prijzen. Deze keer brons in Creative Effectiveness.
Why wait until it's too late - Leo - DELA Commercial
Brons: Ogilvy & Mather Amsterdam – Why wait until it’s too late – Dela
Grand Prix
Y&R Team Red uit Isanbul, Turkije nam de Grand Prix bij Media mee naar huis voor Vodafone Red Light Application/Between Us.
Forseman & Bodenfors uit Zweden won de Grand Prix in Creative Effectiveness met de Life Test Series voor Volvo Trucks.
Tussen de 131 winnaars in Outdoor zat geen enkele Nederlandse inzending. De GP ging naar TBWA\Media Arts Lab Los Angeles voor World Gallery voor de Apple iPhone 6.
Het bureau won ook nog vier keer goud voor de iPhone 6-campagne.
De PR Grand Prix was voor MSLGroup New York/Leo Burnett Toronto voor de #Like a girl campagne van Always.
Glass Lions
BBDO India (Mumbai) won een Grand Prix met de campagne Touch the pickle voor Whisper zakdoeken.
Tussenstand Nederlandse Leeuwen:
DDB & Tribal: 1x zilver voor Menzis 'Mens wat ben je mooi' (Lions Health), 2x brons voor #happytohelp voor KLM (Media Lions)
Wieden+Kennedy: 1x goud en 1x zilver voor 'Chasing Horizon' voor Citizen (Promo & Activation Lions)
Ogilvy & Mather: 1x brons voor 'Waarom wachten' voor Dela (Creative Effectiveness)
Morgenavond worden de Design, Product Design, Radio en Cyber Leeuwen uitgereikt.
Lees meer over het 62ste Cannes Lions Festival in het Cannes Lions Dossier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!