Campagne #funinthesun om kinderen te beschermen tegen de zon

Kinderen laten smeren kan ook leuk zijn.

Stichting Melanoom lanceert speciaal voor de zomervakantie de bewustwordingscampagne #funinthesun, gericht op ouders van jonge kinderen. Het doel is om deze ouders er meer bewust van te maken dat het belangrijk is om hun jonge kinderen goed te beschermen tegen de zon.

De campagne
In de campagne wordt zichtbaar dat het niet altijd even makkelijk is als ouder om de kinderen in te smeren. Tegelijk wordt ook duidelijk dat het ook juist wél leuk kan zijn. Aan het einde van de video wordt de kijker verwezen naar de site van Stichting Melanoom. Daar staan verschillende tips om het beschermen tegen de zon makkelijker en leuker te maken.

‘Vanuit Stichting Melanoom blijven wij aandacht vragen voor zonbescherming’, zegt Astrid Nollen-de Heer, lid van de Raad van Advies van de stichting. ‘We kunnen toch niet aan de ene kant een verhitte discussie voeren over veel te dure nieuwe geneesmiddelen en aan de andere kant de preventie laten liggen? Investeren in goede preventie kan in de toekomst veel nieuwe huidkankerpatiënten voorkomen.’ Uit een onderzoek dat de stichting eerder deed, bleek dat ruim 40% van de Nederlanders tussen 20 en 50 jaar hun kinderen (t/m 16 jaar) niet altijd insmeert met zonnebrandcrème als ze de zon ingaan.

Feiten vs fabels
Naast de videocampagne werkt Stichting Melanoom samen met bloggers die zich richten op jonge ouders. Via deze platforms worden meer tips gegeven, verhalen verteld en fabels van feiten onderscheiden. Een veelgehoorde fabel is bijvoorbeeld dat als kinderen veel worden ingesmeerd met zonnebrandcrème ze een risico op vitamine D-tekort lopen. Het onderzoek van Stichting Melanoom laat zien dat een kwart van de mensen niet weet dat deze uitspraak niet waar is: 21% weet het antwoord niet en 7% denkt dat het om een feit gaat.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie