Premium

Booking.com maakt van de mooiste zomerkiekjes digitale kunst

Wieden+Kennedy Amsterdam ontwikkelde de zomerse activatiecampagne: 'Who Won Booking Summer?'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aan het begin van de zomervakantie deed de reisorganisatie aan zijn reizigers een oproep om hun mooiste vakantiemomenten vast te leggen.

Wanneer fans hun vakantiekiekjes delen met , selecteert de mooiste foto&;s om ze door een team van &;s werelds beste digitale kunstenaars te laten bewerken. Zij maken van de foto&;s &;ware kunststukjes&; door ze om te toveren tot zomerse GIFjes. De GIFjes zullen daarna worden verspreid via de sociale media-kanalen van Booking.com.

De activatiecampagne sluit aan op de ;Wing It&;, ook geproduceerd door Wieden+Kennedy Amsterdam.

Who Won Booking Summer
‘We omarmen het spontane van de zomer met het vertrouwen dat onze reizigers hun favoriete plekje hebben gevonden voor hun zomerse avontuur’, aldus Pepijn Rijvers, chief marketing officer van Booking.com. ‘Met de lancering van “WHO WON BOOKING SUMMER” vieren we de spontane avonturiers en willen we mensen inspireren.’

Volgens Genevieve Hoey, creative director van , proberen mensen elkaar af te troeven met de mooiste zomerplaatjes. ‘Met deze campagne maken we van deze foto’s digitale kunst. Bovendien, wanneer Booking.com jouw zomerfoto transformeert tot een GIF, heb je het ultieme recht om op te scheppen tegenover je vrienden.&;

De kunstenaars Cari van der Yacht, Chris Timmons, Justin Gammon en James Kerr zullen de komende weken aan de slag gaan met de zomerse kiekjes. Mensen kunnen vanaf 24 augustus meedoen door hun foto te delen op Twitter, Instagram of Facebook met .

Van 24 augustus tot 4 september wordt er elke dag een nieuwe lading GIFs gedeeld via de sociale media-kanalen van Booking.com en op de speciale campagnewebsite .

Ter promotie van de campagne hebben de kunstenaars al enkele foto&;s onder handen genomen:

Credits
BOOKING.COM
Chief Marketing Officer Pepijn Rijvers
Head of Brand Manuel Douchez
Brand Communications Director Andrew Smith
Brand Specialist Robert Schreuders
Social Media Product Owner Julian Poole
Media Planning Director Anoeska van Leeuwen
Media Manager Kelly Lee
Media Specialist Marie Lootvoet

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Director Genevieve Hoey & Sean Condon
Art Director Jeffrey Lam, Kia Heinnen
Copywriter Jake Barnes
Director of Interactive Production Kelsie Van Deman
Interactive Producer Matthew Ravenhall
Strategic Planner Emma Wiseman
Communications Planner Josh Chang
Group Account Director Jordi Pont, Marcos Da Gama
Account Director Aitziber Izurrategui
Account Manager Caroline-Melody Meyer
Head of Design Joe Burrin
Designer Thomas Payne
Project Manager Stacey Prudden
Business Affairs Kacey Kelley

SOCIAL LISTEN AND RESPOND TEAM
COMPANY AKQA LONDON

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie