Verder is RTL Nederland in het avondtijdvak nu groter dan NPO 1.
Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. Een jaar geleden opende het programma met 3,1 miljoen kijkers.
De NPO 1-kijker stapte vervolgens makkelijk over van boeren naar bakkers, want het aansluitende programma Heel Holland Bakt van Omroep Max deed het op NPO 1 met bijna 1,7 miljoen kijkers eveneens erg goed.
De zondagavond was toch al sterk op NPO 1, want ook het NOS Journaal deed het uitstekend met 2,4 miljoen) kijkers.
Voor de kijkcijfers over de gehele week geldt dat The Voice of Holland derde staat achter Boer Zoekt Vrouw en het zondagse Journaal met 2,3 miljoen kijkers.
De publieke zenders behaalden in week 36 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 27,0 procent. De zenders van RTL Nederland komen heel dichtbij met 26,4%. De SBS-zenders kwamen uit op 14,5%. In het avondtijdvak zijn de RTL-zenders samen groter dan de publieke zenders: 31,1 om 30,7 procent. De SBS-zenders komen uit op 18,4%.
De BrandDeli-zenders kwamen samen over de gehele dag uit op 12,2 en 's avonds op 6,2 procent.
NPO 1 had in het avondtijdvak een marktaandeel van 21,1%, RTL4 19,3 en SBS6 10,2.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!