Vanaf dat moment is BNR geen onderdeel meer van het portfolio van One Media Sales (OMS) en gaat BNR de verkoop weer in eigen huis terugnemen.
De afgelopen 1,5 jaar verkocht OMS de reclamezendtijd via mediabureaus voor BNR Nieuwsradio. In december 2014 kondigden beide partijen hun samenwerking aan.
De samenwerking heeft voor beide partijen niet het beoogde resultaat opgeleverd, zegt Job van Wagensveld, commercieel directeur FD Mediagroep. 'De muziekradiostations die OMS vertegenwoordigt bereiken de massa, BNR Nieuwsradio is een niche-speler met een hoog selectief bereik binnen een groep professionals, zakelijke beslissers en welstandigen. Dit vraagt om een andere marktbenadering. Steeds meer adverteerders zijn op zoek naar een crossmediale inzet van hun campagne. Juist dat kan FD Mediagroep als mediapartner met zijn 9 merken in print, op radio, online en met events bieden. Dit is voor ons doorslaggevend geweest in de beslissing om ook dit deel van de verkoop te herpakken.'
Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: 'De radiozenders van OMS hebben elk hun eigen bereik, doelgroep en signatuur. In de praktijk blijkt dat een specifieke zender als BNR Nieuwsradio minder goed past in het aanbod van de zenders van OMS. OMS is een saleshuis voor reguliere commercialzendtijd en een crossmediale aanpak vraagt een andere benadering. In goed overleg is daarom besloten om ieder een eigen weg in te slaan.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!