De Euro Hockey League (EHL) is de grootste competitie voor hockeyclubs ter wereld. Sinds 2007 strijden jaarlijks 24 vooraanstaande Europese hockeyclubs om de titel en de EHL-bokaal. De wedstrijden worden wereldwijd bekeken door miljoenen mensen, zowel op tv als online.
Eigen sound
Om verder te bouwen aan een sterk merk heeft BLCKBRD Sound Branding een muzikale identiteit voor de EHL uitgewerkt en geïmplementeerd. Deze unieke eigen muziek is te horen voorafgaand en tijdens alle wedstrijden. ‘Wij zijn erg blij met onze eigen sound’, zegt Hans-Erik Tuijt, voorzitter van de Euro Hockey League. ‘Hiermee creëren we een nog grotere beleving voor de EHL-liefhebbers en tillen we het toernooi naar een hoger niveau.’
Muzikale ondersteuning
Een hockeywedstrijd heeft een aantal specifieke momenten die ondersteund worden door muziek. De muziek is gebaseerd op een muzikaal thema van vier tonen dat terug te horen is in verschillende vormen en op verschillende momenten in de wedstrijd. Tijdens de opkomst van de teams komt dit tot uiting in het ‘Anthem’, dat klassiek klinkt en de spelers neerzet als helden.
De goaltune daarentegen is uitbundig, modern en met veel energie. Ook is er muziek tijdens het overleg met de video-scheidsrechter en de veertig seconden voorafgaand aan een strafcorner. De sound van de EHL was al te horen tijdens de KnockOut 16- en KnockOut 8-wedstrijden die in april in Eindhoven werden gespeeld. Bekijk en beluister hieronder de muzikale identiteit van de Euro Hockey League.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!