Beter Horen vroeg aan mensen met gehoorproblemen om hun persoonlijke verhaal te delen. Dit moet een ‘levensecht’ beeld geven van de barrières die mensen ervaren om iets aan hun gehoorproblemen te doen.
Deze realistische boodschap moet een relativerend geluid laten horen, in een branche die gekenmerkt wordt door prijsstunts en beloftes.
Merkactivatie
In de film over Teun Botterweg ligt de focus op merkactivatie. Mensen met beginnende gehoorproblemen hebben vaak twijfels en taboes te overwinnen. Daarom heeft Beter Horen naast de commercial, ook een gids gemaakt met extra informatie en echte verhalen.
Het boekje ‘Een eerlijk verhaal’ is gratis te verkrijgen in de winkels en op de site en de commercial wordt gepubliceerd op televisie, radio, in print, online en via direct mailings.
Credits
Concept: Rob Severein, Roland van Beveren
Regie: Erik Lieshout (Outcast pictures)
Camera en editing: Reinier van Brummelen
Producer: Francoise Tanis
Sound engineer: Hans Van de Loo (studio Alfred Klaassen)
Verantwoordelijk bij Beter Horen: Mariël Reijrink, Ester Renssen, Dorenda Nefkens