Dit blijkt uit de Jaarevaluatie Postbus 51-campagnes, die de minister-president op 30 juni 2008 aanbood aan de Tweede Kamer. De gemiddelde mediakosten van de 31 Postbus 51-campagnes in 2007 bedroegen 487.040 euro. Dit bedrag is inclusief de aanvullende media-inzet naast de Postbus 51-programmazendtijd op de publieke en een aantal commerciële radio- en televisiezenders. In 2006 waren de mediakosten gemiddeld 535.809 en in 2005 gemiddeld 610.086 per campagne.
Het bereik van de campagnes is goed op peil gebleven, meldt de Dienst Publiek en Communicatie (onderdeel van de Rijksvoorlichtingsdienst). 'Net als voorgaande jaren ziet rond de 90 procent van de bevolking één of meer uitingen van een campagne. Voor een goede werking van de campagne is de mate waarin de campagne door het publiek herinnerd wordt, een belangrijk gegeven. De herinnering van de campagnes is ook dit jaar hoog (53 procent), maar blijft iets achter bij 2006 (59 procent).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!