‘Bestaande relaties Microsoft Advertising Nederland blijven onveranderd’

Anneke Schogt, Country Manager Microsoft Advertising Nederland, leidt de transitie naar programmatic buying via AppNexus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind juni dat AppNexus voor Microsoft de advertentiemarkt Benelux gaat doen, als onderdeel van een wereldwijde operatie. Onder meer Nederland betekent dit dat de advertentiebusiness gefaseerd overgaat naar AppNexus en dat Microsoft de advertentiemarkt niet meer zelf gaat bedienen.

Het is nog altijd onduidelijk wat er met de medewerkers bij Microsoft Advertising Nederland gebeurt. Volgens woordvoerder Ruud Berendsen is daar ‘weinig nieuws’ over te melden.
Wel meldt Microsoft in een statement dat de search advertising mogelijkheden beschikbaar blijven via Bing Ads. Daarnaast blijven display advertising op de kanalen van Microsoft als Windows Ads in apps, Skype, MSN, Xbox en Outlook.com beschikbaar voor Nederlandse marketeers.

Transitie
Verder staat in het statement: ‘De bestaande relaties met onze gewaardeerde klanten blijven onveranderd, de transitie naar programmatic buying via AppNexus wordt geleid door Anneke Schogt, Country Manager Microsoft Advertising Nederland. Deze veranderingen in de organisatie maken deel uit van een breder initiatief. Doel is Microsofts missie, structuur en strategie te versterken door te focussen op het verhogen van productiviteit van de eindgebruikers, versterken van bedrijfsprocessen van klanten en het verder ontwikkelen van de intelligente cloud.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie