Anneke Schogt was de afgelopen vier jaar werkzaam bij Microsoft, eerst als CMO Lead daarna als Country Manager Microsoft Advertising voor Nederland en Ierland.
Bij IMA – Influencer Marketing Agency – gaat ze ‘terug naar het ondernemerschap’. Voor Microsoft was ze partner bij reclamebureau INDIE.
Het in Nederland gevestigde IMA ontwikkelt digitale influencer marketing strategieën voor merken en doet dat internationaal. Het gaat om momenteel zo’n 4000 influencers. ‘Het gaat om bloggers en vloggers met een grote achterban, die wij op authentieke wijze met merken verbinden.’ IMA werkt onder meer voor Diesel, Tui, Calvin Klein en Albert Heijn.
Schogts doel is om de groei van IMA ‘nog beter’ te faciliteren. Samen met oprichters Joost Nauta, Maddie Raedts en Emilie Tabor wil Schogt de komende tijd een aantal nieuwe innovaties aankondigen op het gebied van Influencer Marketing.
In juni vorig jaar werd bekend dat Microsoft Advertising Nederland zou worden opgeheven, omdat AppNexus de advertentiemarkt Benelux gaat doen. Schogt leidde de transitie en die is inmiddels afgerond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!